funderar Människans Åtgärd 01


Two Part Story. Andra delen lämnade också.

Stort tack till den alltid häftigt mikothebaby för sin redigering magi, och tålamod med grammatik, stavning och interpunktion. Hennes tappra försök att göra mina berättelser läsbar är mycket uppskattade. Som alltid, alla eventuella fel är mina, och mitt.

+ + + + +

Funderar Människans handlings

Wife agerande gör honom tänka på äktenskap?

+ + + + + +

Goddamn banker! Liksom bostadsbristen, finansiell härdsmälta, kreditkrisen och skattebetalarna räddningsaktionerna, mitt äktenskap problem började med Damn Bank.

Okej för att vara helt ärlig, det var inte helt bankens fel, men det säker som fan började med ett telefonsamtal från banken.

“Hej, det här är Andrew från din Megabank kreditkorts varning tidigt bedrägeri avdelning. Hur mår du idag?”

Andrew från Megabank? Det lät mer som Apu från Simpsons TV-show Qwik Mart.

“Jag gör väl Andrew från Megabank. Hur är det i New Delhi?” Svarade jag.

I själva verket var jag inte mår bra, men står i mitt vardagsrum med en handduk virad runt min midja och droppande vatten över mattan, efter att ha klivit ut ur duschen.

“Ah mycket bra sir. Vi har märkt flera ovanliga avgifter på ditt kreditkort. Har du kortet i din ägo?”

Jag vandrade in i sovrummet och tog tag i min plånbok utanför byrå. “Ja Andrew, är det kreditkort här.”

“Okej sir, kan du ta en stund att gå över några aktuella transaktioner med mig.”

“Visst Andrew, låt oss ha på dem,” sa jag.

Efter ett par minuter för att kontrollera att det var jag, “Andrew” började rabbla avgifter.

“Sir, är den senaste en till två biljetter till den jugoslaviska Lawn Bowling championship-klubb sittplatser, efter att vi har …”

Det var uppenbart mitt kreditkort info hade blivit hackad, stulen, vad som helst, och tjuven hade en grand old tid med det. Efter mer prat, min nuvarande kreditkort annulleras och Andrew från Megabank lovade ett nytt kort skulle vara med posten i morgon. Under tiden jag behövde se över mitt uttalande och råd om eventuella avgifter som inte var mitt, eller min fru.

Min fru av sju år, Amy, jobbade på bageriet, vi båda gjorde. Ja, jag vet att alla skämt om hur vi rullar i degen, och måste ta hem en hel del bröd. Ha ha, vi har ganska mycket hört dem alla.

Jag jobbade nattskiftet, men det gick till skolan under dagen. Vårt bageri var en liten regional verksamhet, men ägaren var gamla skolan, och tyckte om att anställa inom leden. Förra året hade han kallat både Amy och jag in i hans kontor, efter att jag hade stängts igen för en ledning kontorsläge.

“Bill, Amy,” Ägaren sa efter att vi hade satt sig ned. “Du är både smarta unga människor, och jag vill att de anställda som dig i mitt lag. Arbetstagare som känner till verksamheten från golvet upp, inte någon jävla magister MBA: s som inte vet helt vete från säd, talar om för mig hur man driver min affärer. “

Han kom och satte sig i hörnet av skrivbordet framför oss. “Men alla vet var jag tvungen att ta pengar från dem jävla” Vulture “kapitalister att expandera. Dem jävlarna vill att alla på kontoret att ha en examen.”

Amy och jag båda tittade på varandra. Vi hade examen bara gymnasiet. Jag visste att Amy hade knappt knarrade av. Jag kunde ha fått ett stipendium, men vi var unga och förälskade, och hade gift sig 7 år sedan, direkt efter examen.

Amy talade först. “Men vi har båda jobbat här sedan vi var sexton. Borde inte det räknas för något?”

Ägaren bara viftade med handen. “Fan rakt det ska! Jag kunde driva frågan, men jag vill att rykta ni att bli beslutsfattare, inte bara koppla dig från golvet till någon plats på kontoret, där dem fan gamar skulle aldrig låta dig gå upp.”

Han gick sedan tillbaka runt skrivbordet och satte sig ner. “Här är vad jag föreslår. Jag ska koppla dig till den natten SKIFT. Amy, du kör linjerna, och Bill, du övervaka lastkaj. Det gör att du kan skriva in sig vid universitetet och delta i lektioner under dagen. I vet att det kommer att bli tufft, men du är både ung och stark, plus universitetet har en året runt, tre år avancerade affärsprogram. “

Jag harklade mig innan att tala upp. “Vi uppskattar att du tänker på oss, men de medel …”

Ägaren bara viftade med handen mot mig. “Enligt de nya företagets stadgar, kan jag inte lova bageriet kommer att betala tillbaka. Men låt mig säga att om du håller dina näsor ren och forskarutbildning, kommer du att skörda mycket mer än de pengar du spenderat för examen.”

+ + + + + +

Och så hade vi inskrivna. Jag hade inga problem, och gjorde bra. Amy var olycklig, eftersom skolarbetet var aldrig hennes starka sida. Efter en termin, hon hoppade, återvänder till sin tidigare position på dagskift

Således anledningen idag satt jag framför datorn vid 03:00 på eftermiddagen gå över månader av vår kreditkortstransaktioner istället för att få lite sömn för min midnatt skift.

Den combo av klasser, bageri och skolarbetet ganska väldränerad all min energi. Amy tog upp de flesta av den slappa, göra dagliga uppgifter, från betalar räkningar till hushållsarbete. Hon gick verkligen alla ut försöker stödja mig på sitt eget sätt, sätter middag av tills jag steg för min nattskift, och packa mina luncher med lite kärlek anteckningar inuti. Jag trodde att vi fungerade bra som ett team. Jag förberett frukost för oss båda, eftersom jag bara komma hem från midnattsskiftet när Amy var vakna upp. Vi smet ofta i en snabb “kärlekssession” innan hon avgick för arbete och jag ledde ut till klassen.

Även om vi hade pratat på djupet om det, jag vet att det var svårt för henne med ökade kostnader för undervisning, men viktigare att Amy var att sätta upp familjen som vi hade planerat att starta, och köpet av ett hus. Återigen, jag tänkte hur lycklig jag var att ha en partner som Amy, som kunde se en bättre framtid för oss båda med bara lite dagens offer.

Turning mina tankar tillbaka till de kreditkortsavgifter, var det lätt att se mönstret i det som var vårt. De normala bensin inköp, livsmedelsbutik räkningar, hårdvara och avdelningskostnader, etc. Den enda kostnad jag kunde inte minnas var en fem månader gammal $ 149 avgift från en leverantör AMDB.

“Vem sjutton är AMDB?” Jag trodde.

Då jag gjorde vad alla gör när de har en fråga, jag gjorde en “Google” sökning.

Jag fick ett skratt när jag såg resultatet. AMDB var en webbplats Ashleymadison.com. Webbplatsen var för att matcha gifta människor som vill ha en affär. “Livet är kort. Ha en affär!” var deras motto.

“Ha, ha, ha.” Jag skrattade. “Verkar som om vår lilla kreditkorts hacker letade efter något gift nookie.”

Webbplatsen ansluter gifta människor som ville fuska fick mig att skaka på huvudet i förvåning. Inte för att en make skulle fuska, utan att någon hade tänkt på ett sätt (förutom skilsmässa advokater) att tjäna pengar på affärer. “Herregud”, tänkte jag. “Jag antar att det gamla talesättet att det är vinst på allt om man tittar tillräckligt hårt är sant.”

+ + + + + + + + + +

Den natten över middagen jag sa till Amy om kreditkort annulleras och nya att komma fram.

“Fan Bill!” Amy utbrast. “Hur jag vet att vi är alltid försiktiga med våra kreditkort detta hända?”.

Jag bara ryckte på axlarna. “Du kan bara göra så mycket. När du ger ut ditt kort eller kortnummer till ett handelsfartyg, kan vem som helst längs kedjan använder det. Jag menar vi är inte ansvariga för några av de falska avgifter, men i slutet vi alla lida som alla höjer priserna för att täcka förlusten. “

“Bastards!” Amy spottade. “Jag ska gå över våra räkningar för att se till att vi inte betalar för något inte vårt.”

“Redan gjort,” Jag började berätta för Amy om vår kåta kreditkort hacker och AMDB / Fusk webbplats laddning. “Åh jag fick en bra för dig Amy. Låt mig berätta om detta en laddning, dess AMDB …”

Amy avbröt, viftar hennes servett på mig. “AMDB? Ja Bill, som är mitt, det är en tygaffär, för några gardiner jag köpte.”

Larm började ringa när jag vred runt för att kartlägga gardinerna bakom oss. “Amy när gjorde du ändra gardinerna? De ser likadana ut för mig.”

Amy ansikte fick spolas när hon sneglade bort. “Jag har ändrat mig Bill innan jag lägger upp dem, och förde gardinerna tillbaka. Vi skulle få en återbetalning. Låt mig kontakta AMDB i morgon.”

Släppa min gaffel på tallriken, kände jag mig sjuk.

“Bill, är du okej?” Amy frågade, nu tittar på mig. “Ditt ansikte är allt vitt. Kanske ska ringa in sjuk ikväll? Jag kan stanna hemma i morgon och ta hand om dig.”

Jag reste sig från bordet, och försökte dölja mina känslor. “Nej Amy, har du gjort nog. Jag måste gå.”

+ + + + +

Jag var värdelös på jobbet den kvällen. Lyckligtvis, min besättning visste sitt jobb och behövde bara minimal tillsyn. Normalt var detta en bra sak och tillät mig att få lite skolarbete gjort. Nu den extra tid hade bara jag bostad på denna information om Amy.

“Fan, var Amy fusk?” Jag trodde. “Vem fan registrerar sig för en affär, som att välja en brödrost från Ebay.”

Jag kastade bort lunchen hon hade packat mig i papperskorgen. Amys ingår notera “Älskar dig Bill. Kan inte vänta till morgonen” med dess O: s och X: s hade en liten handritad hjärta. Jag brukade se fram emot dessa små bokstäver, nu skrivandet verkade bara för att håna mig.

För första gången hade jag inte åka hem efter jobbet för att äta frukost, eller en “kärleks session” med Amy. Jag leds rätt till universitetsområdet, att få tiden innan min första klass.

Amy ringde min mobiltelefon ett halvt dussin gånger, till och med att skicka mig några texter frågar hur jag mådde. Jag returnerade inte hennes samtal. Men jag gjorde text tillbaka att jag skulle till biblioteket stängt sedan min telefon av.

+ + + + +

Studenter vid universitetet kan delas in i tre grupper. Den första är de arbetande studenter. En del äldre, som jag själv gå tillbaka till skolan, och andra yngre människor som går i klasser mellan minimilön jobb. Vi var lätt att upptäcka med våra sömnberövade ansikten.

Därefter var de flesta barn “direkt ur gymnasiet. Denna grupp bodde i sovsalar, ställda kvinnoföreningar och studentföreningar, engagerade sig i skolaktiviteter, etc. För många av dem var detta deras första tid hemifrån, och en del behandlas den som en förlängd semester betalas av mamma och pappa.

Sedan var det militära veterinärer. De var ungefär i samma ålder som deras kvinnoförening och frat motsvarigheter, men var ljusår bort i attityd och hade en löptid nivå långt bortom sina år. Den höga pocked markerade faced pojke som talade med en sydlig släpigt tal så långsam att du trodde att han var utvecklingsstörd? Hans tal gömde en knivskarp sinne som tillbringade två turnéer avväpnande / avyttra IED.

Den lilla pixie storlek, ponytailed blond flicka, som såg ut som hon tillhörde på hejarklacken? Du skulle aldrig ha gissat att hon hade ett dussin bekräftade dödar. Smeknamnet “Dead Eye Jane”, hade hon förlorade ett öga under en konvoj bakhåll, men ändå bemannade de dubbla 50 CAL. “Jane” används “Ma Duce” att sätta ambushers “” Dicks “i smutsen

Dessa veteraner från Irak och Afghanistan hade förtjänat sina olika GI och andra statliga stödet med svett och blod. De ville inte tolerera vare sig elever eller lärare slösar bort sin tid. Disciplinerad, fast de tillsammans, och de var en frispråkig gäng, som jag fick reda på mitt första år när jag träffade min partner för min organisk kemi klass.

Ileana var lång, nästan sex fot, mager som en järnväg, med flammande rött hår.

Jag satt vid min tilldelade lab stationen när hon kom upp. Klädd i en t-shirt med en Air force logotyp, hon stack ut sin hand. “Hej, jag är Rose ditt labbpartner. Alla kallar mig Ileana, och jag är gay.”

“Um Hej Rose … Jag menar Ileana,” sa jag och skakade hennes hand. “Mitt namn är Bill, och um … jag är katolik, gör som räknas, eller få mig extra poäng?”

Ileana bara log. “Trevligt att träffas Bill, jag ville bara se till att vi inte kommer att ha några problem. Om så är fallet kan vi bli omplacerad just nu.”

“Inga problem på min slut. Ah … Varför kallar de dig Ileana?” Jag frågade

Ileana tog en plats på pallen, och organiserade sina böcker på vår station. Hon än tog sin näve och bankade på hennes vänstra lår. Det gjorde en udda Klonk ljud.

“Fick en falsk ben.” Ileana sade fråga factly. “Så” jag luta “till vänster. Fattar du?”

Jag var så chockad att jag inte vet vad jag ska säga. Lyckligtvis Ileana räddade mig.

“Oroa dig inte Bill jag hatar att” politiskt korrekt “skitsnack. Dessutom, det är inte som jag var någon hjälte. Jävla motor runt drabbat mässen. Tog mitt ben och trasslat till en rätt bra sub smörgås.”

Återigen blev jag frälst som instruktör kom in och vi tillbringade resten av klassen att gå över reglerna i labbet, tester, vad som väntar, och säkerhet. Som alltid, det fanns några åsnor i klassen. Den här gången var det lite övervuxna bozo med ett par av hans kompisar. Den idioten fortfarande bar sin high school brev jacka, som om någon brydde sig längre. Han och hans kompisar hålls gör fis ljud, vanligtvis störa klassen. Detta tjänade dem laser som stirrar från några av de “veterinärer”. Letterboy och hans kompisar tyckte bara att de var för roligt.

Som Ileana och jag gick ut ur labbet, hade hon huvudet ner och stötte “Letterboy” ut i hallen.

Letterboy snurrade runt. “Titta på vart du ska bitch!” han spottade på Ileana.

Ileana bara tittade kallt på honom. “Förlåt, det var en olycka Tinkerbelle, inget behov av att få dina trosor i en tuss.”

Letterboy ansikte fick rött för ett ögonblick. När det gäller hans kompisar sa han. “Denna tik inte har några bröst. Satsa hon är flata.” Letterboy inför sedan Ileana igen. “Hur är det matta muncher? Någonsin varit fel för en man?”

Letterboy kumpaner hooted i skratt. Ileana lutar sitt huvud innan han svarade. “Nej, jag har aldrig varit fel för en man. Vad tycker du? Alla som någonsin missta dig för en man?”

Letterboy ansikte fick riktigt röda denna gång som han tog ett steg mot Ileana. “Tror du att du är tuff slyna? Jag ska sparka din lesbo ass”

Mitt hjärta var verkligen bultade. Jag ville gå in, eller tillbaka Ileana upp, men den sista kampen jag hade varit i var med min bror när vi var sex år gammal slåss om den sista bit pizza. Jag såg några rörelser bakom Letterboy vänner, så jag tog ett andetag, kliva in mellan Letterboy och Ileana.

Adresse Letterboy, sa jag, “Det finns fyra av er och två av oss. Det är inte en rättvis match.” Paus för effekt jag fortsatte. “Du måste gå att få fler killar.”

Letterboy vände ännu mörkare röd som han gjorde en gest bakom sig utan att vända sig om. “Vad Gal Pal? Tror du att du kan ta på alla fyra av oss?”

Jag ryckte på axlarna innan du svarar. “Vi kommer aldrig att veta, eftersom tre av er kvar.”

Letterboy snurrade runt för att se hans tre vänner hade försvunnit. Men vänd mot honom var mer än ett halvt dussin av de “veterinärer”. Stående skuldra vid skuldra, verkade varje hand som håller ett vasst eller trubbigt instrument.

En kort, bred knuffad kille med en muskulös bygga och USMC t-shirt var i mitten av gruppen. Ena sidan av hans ansikte var en massa av smält ärr som körde in i hans crew cut hår.

I en röst som som kom direkt från paraden marken, hörde jag honom skälla, “FD AIRMAN ILEANA. BEHÖVER DU HJÄLP?” Jag såg honom lyfta sin arm som hade ett metallfäste i stället för handen. Han pekade metall bihang på Letterboy. “ÄR DETTA … CIVIL orsakar FRÅGOR?”

Ileana sköt förbi mig, kliva ansikte mot ansikte med Letterboy, som snurrade huvudet från “veterinärer” till Ileana, till hallen.

Stirra rakt in Letterboy ögon Ileana sade med låg röst till honom. “Vill du rusa ut och gå med dina flickvänner, eller har vi ett problem?”

Letterboy försökte tala, men inga ord kom ur hans mun. Han skakade bara på huvudet.

Ileana tog ett steg tillbaka och tog upp “veterinärer”. “Tack för ditt erbjudande, men ingen hjälp behövs. Här … gentleman var bara ….. lämnar.”

Letterboy såg sin öppning och bultade från byggnaden.

+ + + + + +

Den händelsen var över ett år sedan. Ileana och jag blir vänner och studie partner som har de flesta av samma klasser. Min fru, Amy, tyckte inte om Ileana, jag vet inte om Amy hotades av Ileana sexuell läggning eller det faktum att hon kände Ileana s gayness var bara en handling. Amy trodde homosexuella kvinnor behövde bara rätt man att ställa dem “straight”.

En gång berättade jag Ileana om min fru Amy teori om en rätt man att göra en homosexuell kvinna rak, Ileana bara skrattade.

“Bill, ingen människa någonsin orsakat en homosexuell kvinna att bli rak. Men många en man som har orsakat en rak dam att bli homosexuella.”

+ + + + +

Det var tillbaka i bättre tider. Nu idag satt jag i klassrummet när Ileana plumsade ner i sätet bredvid mig. Detta var en krävs klass för att tillfredsställa vår humanistiska krav titeln “Psykologi 103 mänskliga relationer”. Mer känd för de flesta studenter som “Nötter och Sluts”.

Ileana tittat närmare på mig. “Du ser ut som helvetet pojkvän. ​​Någon skjuta din hund? Skruva din fru? Skruva din frus hund?”

Jag hoppade på hennes uttalande, och Ileana ögon vidöppna. “Bill, jag vet att du inte äger en hund, du …”

Ileana avbröts av ingången till vår professor. Han klappade händerna för att få allas uppmärksamhet, än började skriva på tavlan.

“Idag mina unga avgifter, kommer vi att diskutera kapitel 8.” Relationer i den traditionella äktenskapet. “Vissa säger det traditionella äktenskapet är död eller åtminstone dömd. Främst på grund av skiftande ekonomiska villkor och möjligheter för män och kvinnor. Ni damer idag har nu en chans att vara så lika som män. Men är det bra? Kommer “hook-up” kultur slut trohet eller behov av äktenskap? Många samhällsvetare tror det. “

Han vände tillbaka till bordet för att skriva några namn.

“Dessa samhällsvetare är inte ensam i sitt tänkande 1992, författare Dalma Heyek fyllt Den erotiska Silence of American Wife med vad som vid den tiden verkade som kätterier. Berättelser av kvinnor vars liv inte förstört . genom att ha affärer Hon krönika kvinnor som inte var ledsen, som inte straffas för att ha sex utanför äktenskapet Två år senare, I frestas kvinnor:. passioner, faror och våndor av Female Otrohet, Carol Botwin kallad otrohet på “snabbast växande kvinnlig idrott” och tillskrivs dess ökande popularitet, delvis, till kvinnor som har sina egna jobb, pengar, makt. Hon kallade dessa kvinnor “De trampar ny mark.”

Jag kunde inte ta det längre. Griper upp mina böcker jag flydde klassrummet.

+ + + + +

Ileana ikapp efter klass med mig sitter på en bänk utanför kåren.

Att tappa sin bunt med boken bredvid mig, Ileana satte sig. “OK Bill, spiller det. Vad är sitrep?”

Medan du lyssnar på min berättelse, öppnade Ileana upp sin bärbara dator, och fick skriva bort ursinnigt.

Efter avslutade jag, Ileana höll upp sin hand för att hindra mig från att tala. Efter några minuter, snurrade hon sin bärbara dator runt för att möta mig. Hon var inloggad på att fusk webbplats.

“Bill, vi måste få mer intel på situationen. Det står här att du kan anmäla dig till allt från cybersex till chattar, till fullt ut anonym sex. Så vi är inte säkra på om din fru har gjort något.”

“Stora Ileana,” sa jag missmodigt “Min fru får bara ha sex på nätet. Vilken tröst. Ändra inte din stora till äktenskap rådgivare.”

“Jesus Kristus, Bill,” Ileana snäste åt mig. “Om dina bollar och hjärna krymper fler måste du vara medlem av kongressen. Lyssna nu, du måste få hennes hemsida användarnamn och lösenord. Oddsen är att det är på sin smarta telefon. Vet du Amys smart telefon lösenord ? “

“Amys smart telefon lösenord är 1 2 3 4, samma som den dag hon fick på telefonen.”

“Perfect Bill. Ta hennes telefon i morgon och sätta en bit tejp på batteriet. Hon tror att batteriet behöver laddas. Ta ut SIM-kortet och ta med den till mig.”

“Vad då?” Jag frågade

“Vi kommer att göra en plan när vi veta mer.” Ileana stängde sin bärbara dator. “Gud, jag hatar jävla fuskare.” Hon muttrade. “Jag såg så många människor över i sandlådan som fick skruvas över. Goddamn Dear John brev och e-post var som vanligt som postsamtal. Relationer från ett år till decennier blev knullad över. Så många killar fick blindsided. Vet jag inte vem som var värre, tikarna som övergav sina killar från ½ en värld bort, eller de fittor som rensade ut dem när de klev av hemåt planet. “

Ileana reste sig, drog mig till mina fötter. “Nu Buck upp, jag ska ge dig min Psych anteckningar. Kom vi fick ytterligare tre klasser idag.”

Leave a Reply

