tre Juveler

Tjänaren bugade vördnadsfullt, osäker på vad hon skulle göra i denna situation.

“Du får ta den tid du behöver för att sköta ditt barn, Banekti. Jag kommer inte att plåga din älskarinna med frågor om din frånvaro, inte heller kommer jag straffa henne för att ge dig denna frihet.”

“Det är mitt fel, Lord Imhotep,” viskade hon tillbaka. “Damen är en sådan godhjärtad kvinna och jag skulle aldrig ha undslippa om min dotter.”

“Gå och du tenderar barn som Menofret bud. Din plats här är säker.”

Tjänaren bugade igen och sedan sprang ner i korridoren. Imhotep såg henne gå och sedan tyst gled bort från Menofret kammare. Han ville inte att någon annan fånga honom där. När han gick över samtalet i hans minne, som erinrar om att Banekti hade varit villig att genomgå straff för att skydda Menofret från en, log han. Hon hade charmat sina tjänare så fullständigt som hon hade lagt honom under hennes förtrollning.

13

“Jag måste säga dig något,” Menofret viskade till Imhotep under middagen, med ögonen avvärjt. De hade tillbringat så lite tid tillsammans denna dag. Hon visste att han var upptagen och att han tog sitt ansvar på stort allvar, och hon älskade honom för det. Men han hade sett till att avsätta tid för att sitta och äta middag med henne, utan avbrott, och hon älskade honom för det också.

Imhotep pausat hans tugga. Han var bekymrad vid tanken på något som stör hans älskade Menofret.

“Jag är inte helt i Egypten. Min mamma är från utanför Sinai. Hon är asiatiska.”

“Jag ser”, svarade han, osäker på vad jag skulle säga. “Det betyder förklara dina ögon och hy.”

Hennes ögon fladdrade tillbaka till honom. “Du har inget annat att säga om vad jag är?”

“Varför gör detta besvärar dig, Menofret? Det är bara en fråga om nyfikenhet för mig, och ingenting annat.”

Hon tog ett djupt andetag och långsamt utvisas det. “Bara min far är egyptier. Många gånger min mor och jag har blivit påminda om att vi inte hör helt här.”

Imhotep nickade förverkligande. “På grund av din asiatiska arv du representerar krafter kaos. Samma krafter gnaga bort på Egyptens gränser, hotar att ångra ordern att kung Netjerikhet innebär för oss alla. Det är den Horus kungen som ger oss fred och välstånd. Han gör det Nile översvämning, fylla på fertiliteten av Black Mark. Här är vi välsignade med ordning och liv. Gudarna le mot oss. “

“Men”, fortsatte han, “de andra nationerna inte är så välsignade. De dyrkar svagare gudar och lida plågor kaos och oordning. Det är ett land långt österut, i Asien, där deras flod flyter från norr till söder och översvämningar deras länder på ett slumpartat sätt. Det är bara i Egypten och med egyptierna som vi har sann civilisation. “

“Anser du mig olämpliga, Imhotep?”

Han blev förbluffad av frågan. Han hade svarat henne på ett traditionellt sätt, efter de läror de som hade funderat de stora frågorna i livet innan han föddes. Var de utlänningar orena?

“Menofret, jag anser du vara det mest önskvärda av alla kvinnor. Du är min Isis. Ditt hjärta är lätt som en fjäder, och du får mig att känna …” Han tvekade, osäker på hur man ska fortsätta. Han trodde inte på kärlek så hur annars kunde han beskriva sina känslor? “Menofret, du är så egyptier som någon kvinna som kan räkna upp tio generationer av förfäder som aldrig satt sin fot utanför Black Mark.”

“Och ändå är jag inte helt egyptier, är jag, Imhotep?”

“Ditt hjärta är Egyptens. Vilken del av dig som kommer från ett annat land representerar det bästa som landet har att erbjuda. Jag var en idiot för att tro att jag aldrig skulle träffa en kvinna sådan som du, och ändå, om jag hade börjat leta efter en fru innan nu är jag rädd att vi aldrig skulle ha träffat. Du är allt som … “

En skallig präst rusade in, buga låg. Ärmarna i hans armar och fållen av hans vita kläder borstade golvet.

“Tala!” ropade Imhotep, arg för att hans tal med Menofret hade avbrutits.

“Jag är mest fruktansvärt ledsen, min Herre och Lady. Jag skulle aldrig ha avbrutit dig om det inte var den mest förfärliga omständigheter …” Prästen höll sitt ansikte mot golvet.

Kungens vizier rullade med ögonen. Menofret stifled hennes skratt.

“Hör till saken, Bubatekh. Du oroar dig över saken som en schakal på en färsk köttbit.”

“Ja, min Herre.”

Prästen stod högt och sedan sneglade på Menofret, som satt lugnt och förrådde inga känslor. I hennes sinne hon tänkte att om Imhotep trodde att hennes hjärta var Egyptens, då hon var fast besluten att vara den perfekta egyptiska kvinnan för honom.

“Det finns allvarliga problem, min Herre. Prästerna vid tempel Bastet har beslutat att ändra sina böner, och de önskar för kungen själv att övervaka deras Översvämning Ceremony.”

Menofret gav Imhotep en frågande blick. Han reste sig från sin plats, gnugga pannan vid uppståndelsen på ett gammalt problem.

“Inser de inte att kungen måste vara … åh, det är samma gamla problem om prioritet och status, är inte det Bubatekh? Om jag ger dig ett skriftligt meddelande kan du se att det levereras direkt i handen av översteprästen av templet i Bastet? “

“Jag kommer att se till personligen, min Herre.”

Imhotep kallas för en av sina tjänare. Sedan vände han sig att betrakta Menofret.

“Jag är ledsen, min kära, men jag måste ta itu med detta, och jag kan hållas upptagen hela natten få dessa problematiska och putsar präster i linje.”

Menofret ögon gled över till Bubatekh, men mannen verkade inte ta illa vid hans överlägsna ord.

“Kanske kan vi fortsätta vår diskussion om befogenheter Isis i morgon kväll, Imhotep.” Hans leende var svaret hon hade hoppats på.

14

“Nebti?” frågade kung Djoser, lämna över papyrus till sin fru att läsa. “Vad tror du om den här rapporten?”

Drottningen sökte den noga, och sedan läsa det, att veta sin man skulle vänta tålmodigt för henne att dryga ut varje bit av information som hon kunde från dokumentet.

“Man, det är mycket oroande. Jag kan inte påminna utfrågning av något sådant här på den nubiska gränsen i någon berättelse eller lektion.”

De andra två drottningar satt overksam, vilande på sina soffor som tjänare erbjöd dem fat med färsk frukt. En härlig jungfru satt på en stol i närheten, uttråkad, men försöker hålla sig sysselsatt genom att dechiffrera den märkliga diskussionen mellan kungen och drottningen. Reda ut förvirrande samtal som hon hade inget sammanhang hade blivit hennes enda spel medan på slottet.

Djoser önskade att han kunde diskutera frågan med Imhotep, men han visste att hans visir var redan förlovad med alldeles för många projekt för en man. Hans ögon möttes de av drottning Hetephernebti. Sedan vinkade han för hård-stödda officer som hade fört rapporten att följa honom.

Drottningen reste sig och sedan stoppas. Hon vände sig sakta och fast hennes ögon på jungfrun.

“Jag tänkte att eskortera dig till Imhotep hem i morgon bitti, men nu …”

“Låt mig gå,” vädjade drottning Nefetra. “Om jag hör något mer palats skvaller jag ska bli galen Resan till Imhotep hem tillåter mig att få lite frisk luft, och min tristess kommer att avtagit -. En kort stund.”

Nebti såg från Nefetra till den yngre Minititi. Nefetra kände chansen att prata privat med Imhotep glider bort som sand genom fingrarna.

“Låt mig gå, drottning Hetephernebti. Jag behöver verkligen paus från palatset.” Nefetra gjorde hennes ansikte verkar så oskyldig som hon kunde hantera.

“Hon kan gå, om hon verkligen önskar,” medgav drottning Minititi. “Jag har tänkt att tillbringa lite tid med den nubiska prinsessan. Mitt hjärta känns tungt att hon är utan vänner i landet av sina fiender.”

Nebti tvingade sig att le. Hon visste Nefetra var upp till något; att kvinnan var alltid upp till något. Men hon kunde inte bestämma sig Minititi var okunnig om Nefetra s system eller om hon bara spelar tillsammans med Djosers mitt fru.

“Mycket bra, Nefetra. Vänligen eskortera Horisis till Imhotep hem i morgon, och påminna dem båda mina kommandon.” Nebti vände sedan och lämnade kammaren, följande efter sin man och officeren. Men hon gjorde en mental anteckning om den korta och oroande leende som bröt igenom Nefetra mask.

15

Menofret suckade som två budbärare kom in till matsalen och avbröt det som skulle ha varit hennes sista chans för en romantisk måltid med Imhotep, den här sista kvällen de skulle tillbringa tillsammans. Han gav henne en ursäktande blick, och sedan pratade lugnt med två män.

“Än en gång, Menofret, jag är rädd att jag måste lämna dig. Det finns ett problem med …”

Hon höll upp sin hand. “Det är alltid ett problem, och du är mannen som löser dem Imhotep. Jag skulle inte ha dig smita din plikt för mina önskningar.” Plötsligt insåg vad hon hade sagt framför främlingar hon kastade en blick på de två män, men fann att de antingen inte hade hört eller låtsades inte ha hört.

Imhotep log mot henne. “Jag kommer tillbaka så fort jag kan i kväll. Jag är rädd att nästa gång jag får se dig i morgon förmiddag, dock.” Det var något i hans röst som antydde hans känslor matchade hennes.

Han lämnade, med de två män skyndade efter honom.

Menofret lekte med resten av sin måltid. Hon hade lite aptit för mat efter att ha hennes förhoppningar om något annat streckad så frustrerande. Efter i morgon skulle det vara två månader innan hon såg Imhotep igen; Hon undrade på hennes chanser att hålla hans hjärta, särskilt eftersom drottningen hade befallt två vackra unga kvinnor att göra sitt bästa för att förföra honom.

Tvivel i hennes egen charm gjorde henne misstänkt Imhotep hade andra tankar om henne. Hon debatterade med sig själv om hans ständiga arbete under den senaste veckan var verkligen på grund av sista minuten-problem innan det översvämning, eller helt enkelt en möjlighet för honom att ta ett steg tillbaka och undersöka sina egna känslor för henne innan du bestämmer sig för långt.

Den översvämning berodde i de närmaste dagarna. Flickan som följde henne skulle hitta Imhotep för upptagen för att tillbringa någon tid med henne, tänkte Menofret med ett triumferande leende. Om hans känslor var verkliga då hennes framtid skulle vara med honom, och ingen fresterska skulle avleda honom. Hennes eget hjärta delades över hennes förhoppningar om ett liv med Imhotep och det sorgliga öde som kan drabba de andra två kvinnorna förskyllan av sina egna.

16

I mörkret i hennes sovande kammaren Menofret försöker sova men hon var orolig, och hon rörs och skiftade oupphörligt på hennes säng. En del av problemet var att det var en verklig säng, tillverkad i trä och elfenben och vadderad med tyg och färsk halm, medan under hela sitt liv hade hon sovit på marken med bara några vävda halm mellan henne och den hårda jorden. Resten av problem var att hennes sinne, oavsett hur hon kämpade för att undvika det, höll återvänder till Imhotep.

Sedan den underbara dagen i Memphis när de hade kysst, och nästan fångats av hans tjänare, hade Imhotep inte försökt ligga med henne. I själva verket hade det funnits försening efter försening, och hon hade kommit att tro att det var möjligt att han var nästan rädd för tanken. Var han verkligen så upptagen att han inte kunde umgås med henne som en man och kvinna som var tänkt att tillbringa tid tillsammans?

Menofret öppnade ögonen och stirrade upp i gråhet. Månen och stjärnor skickade tillräckligt med ljus in genom fönstren som hon kunde se helheten av hennes rum. En vakt sandaler klickade på stengolvet i hallen och drog sig tillbaka i fjärran. Detta enkelrum, som hade givits till henne som hennes personliga sovande kammare, var större än hennes familjs hela hemmet. Hon kunde dansa naken om kammaren, som ett palats underhållare, och ingen någonsin skulle få se eller veta. Imhotep hade varit så generös med henne, en enkel bondflicka; men hans rikedom var sådan att denna gåva av rymliga privatliv var nästan meningslöst för honom.

Kan det vara skillnaderna mellan dem som hade gjort honom ovillig att hävda det som hon gärna skulle överlämna sig till honom? Hon mindes hur han hade berättat för henne om sina egna ödmjuka början, så det verkade osannolikt att hennes fattigdom var ett hinder för att de är tillsammans. Och hans ställning var sådan att han inte behövde gifta någon legosoldat anledning.

Hon undrade återigen varför han inte hade kommit till hennes kammare. Hade han väntat att hon skulle göra promenad genom salarna och rummen i sitt hus? Visst måste han se hur det skulle vara omöjligt för en ensam kvinna, och en besökare till sitt hem som skulle lämna nästa dag, för att smyga in i hans säng? Kvinnor gjorde inte det. Eller, hon undrade, hade höga födda kvinnor faktiskt beter sig så där? Väntade han på henne och med nu och tänker hennes frånvaro visade ointresse?

Eller var det någon annan aspekt av honom? Var han blyg?

Hon hörde en gång någon som går i hallen utanför hennes kammare. Då hennes besökare pausad, och hon lyssnade på personen andas i några sekunder.

“Menofret?” viskade Imhotep, i en röst högt nog för henne att höra, men tyst nog att det inte skulle bära långt genom tysta salar.

Hennes hjärta hoppade och hon satte sig upp i sängen. Skulle hon svara? Skulle hon låtsas att vaknat från en djup sömn?

“Kom in, Imhotep. Jag är vaken.” Hon slöt ögonen och önskade att hon var kapabel av sådan undanflykt som hon trodde skulle göra honom hennes. Hon kunde ha förfört Imhotep och hade honom för en man redan.

Han kom över rummet mot henne och sedan satt på den bortre hörnet av sin säng. “Jag hade svårt att sova, Menofret.”

“Liksom jag,” medgav hon. “Jag var vaken när du återvände från dina plikter.”

“Något är på gång i sydligaste Egypten och Djoser kommer inte anförtro mig. Faktum tycks han göra sitt bästa för att hålla någon kunskap om dessa händelser från mig. Jag gillar inte det här. Han har aldrig hållit något från mig tidigare. “

Menofret tittade bort, sårad. “Jag ser, Imhotep.” Hon hade hoppats att det denna kväll skulle han ha kommit för att diskutera formaliseringen av äktenskapet, eller kanske övervinnas genom sina passioner och trycker sig på henne, men han hade inte talat om heller eftersom de hade dallied på byggarbetsplatsen.

“Jag behövde någon att prata med. Djoser och jag alltid prata, men nu …”

“Han är inte din fiende, Imhotep. Kanske frågan är liten och han vill bara för att hålla dig fokuserad på andra uppgifter och skyldigheter.”

“Ja, det måste vara det.”

Sedan blev det tyst.

“Imhotep?” frågade hon, hennes röst trevande eftersom hon hade ingen aning om vad hon skulle säga till honom.

“Ja, Menofret?”

“Fanns det någon annan anledning till att du kom till min sovande kammare?”

Hon kunde se honom ta ett djupt andetag och sitta rakt. “Du såg genom min lögn.”

“Det verkade som något som normalt inte skulle bry dig.”

“Menofret, jag tänker att du ska bli min fru. Men jag har fått en scroll som svar på en jag skickade till drottning Hetephernebti. Där hon är övertygad om att jag måste tillbringa en månad med var och en av er. Hon är bekymrad att jag kanske har rusat att acceptera den första unga damen. Den andra kvinnan är förs hit i morgon, och du lämnar för att tjäna två månader i sällskap med drottningen. “

“Jag litar på dig, Imhotep.” Hon tog hennes knän upp till hennes bröst och kramade hennes ben. “Jag tror inte att ni har gett mig några falska löften.” Men hon undrade om drottningen var korrekta, och om en mer sofistikerad ung kvinna kan visa sig vara en mer lämplig följeslagare till kungens visir. Menofret ville inte dö, men hon tvivlar på sin förmåga att konkurrera med de andra kvinnorna tillbaka.

“När var och en av de andra damerna presenteras för mig jag kommer att informera dem om mitt beslut, och att jag kommer att göra allt i min makt för att övertyga drottning Hetephernebti att inte ha någon dödas.”

Han reste sig, och sedan stod som osäkra.

“Imhotep,” sade hon sakta, beslut där och då att det som hände hon ville tillbringa åtminstone en natt i famnen. “Jag vill inte att du ska lämna.”

Han lutade sig tillbaka på sängen, även om nära mitten av den här gången. “Jag hoppades så mycket. Jag har tänkt på dig hela tiden, men jag var rädd att du skulle vända mig bort.”

“Jag skulle aldrig vända dig bort.”

Hans armar var runt henne snabbt och hon kröp mot hans nakna bröst. Han var inte muskulös, men han var hennes Imhotep och det betydde allt för henne, även om han bara var hennes förrän nästa dag.

Hans läppar rörde vid hennes panna som hans händer gled längs hennes axlar. Menofret ansikte lyfte tills de kyssas. Hennes egna händer gick platt mot hans bröst, och hon kände hans hjärtslag med sina fingertoppar. De satt ihop som det under några minuter, tills Menofret bestämde att han behövde lite uppmuntran så hon sakta lägga tillbaka på sängen.

Imhotep lutade sig fram tills han stod lutad över henne. Hans läppar reste ner över hennes hals, hennes bröst, och till sist hennes mage. Det fanns fjärilar i henne som hon undrade om han skulle driva sina blad längre ner och fortsätta hans kyssar, eller om hans läppar sakta skulle arbeta sig tillbaka till sin egen. Ivrig att känna hans tyngd på henne, drog hon på honom försiktigt.

Imhotep kysste sin väg tillbaka upp hennes mage och tvekade på hennes bröst, där han sög och retade hennes bröstvårtor tills de hade fastare utformning i trånga knoppar. Därefter arbetade han sakta sin väg tillbaka upp till hennes hals. Hans läppar framkallade mjuka suckar och stön från henne som uppmuntrade honom att utforska vidare.

På något sätt hennes fingrar hittade och lossade sitt bälte, och Menofret kunde dra sin kilt bort och släppa den i golvet. Hans ledamot tryckte mot hennes ben, fukta hennes lår.

Han flyttade fram, och deras läppar möttes. Han kunde känna i fokus för sensationer på spetsen av sin ledamot som det trycks mot det mjuka och ger köttet mellan hennes ben. Imhotep sköt, men kunde inte hitta sin väg in i entrén. Han lyfte sina höfter och dragkraft igen, och igen gled längs utsidan samtidigt höja en tacksam suck från Menofret.

Hon öppnade hennes ben en aning och försökte vända hennes höfter för att hjälpa honom, men det var till ingen nytta. De känslor som löper genom hela hennes kropp var förtjusande, men vissa instinkt krävde att hon fyllas och två av dem hade inte lyckats med det ännu. Hennes hand gled ner i hopp om att hon kunde vägleda honom in, men hennes fingrar hittade en känslig plats strax nedanför hennes könshår, försenar henne. Hans drivkraft tvingade hennes fingrar ner på plats, och när han lyfte hon dröjde och retade sig själv, dra fram små rysningar i hela kroppen.

Det var Imhotep egen hand som vägledde honom, och när ollonet hittade den fuktade väg han gled in lätt. Menofret hand lämnade hennes klitoris, som hon tog tag i hans skinkor med båda händerna och höll honom på plats. Det var den fyllning som hon hade längtat! Hon flämtade och drog i väg från hans kyss så att hon skulle kunna dra in tillräckligt andetag.

När hon flämtade under honom, Imhotep tvivel om sin egen förmåga att tillfredsställa henne flydde. Han väntade tills hennes händer avslappnad, och sedan instinktivt höjde sina höfter och dragkraft i. Hon svarade med en suck och en nick. Han drog sig tillbaka och thrusted igen, men långsamt. Denna gång ryggen välvd och hon grät nästan ut. De känslor var för mycket för henne, men hon kunde inte kalla viljan att berätta för honom att sakta ner.

Hans egna passioner krävde att han upprepar, och han gjorde det snabbare och snabbare, tills han kastar sig in i henne med en styrka som förvånade honom. Hennes naglar sprang över hans nedre delen av ryggen och benen lindade runt hans lår. Det var något byggnad inom honom. Hans intellekt svek honom, som den manliga odjuret som bosatt i tog över. Han stack med en rytm för fort för hennes flämtningar. Han kände ett tryck i honom, och plötsligt fanns det en release. Något översvämmade sitt system och sin kropp agerade utan sin medveten tanke. Han kastas in Menofret snabbt och slarvigt, med hans säd sprutar ut i henne.

Hon var fylld av glädje att hon aldrig ville sluta. Imhotep s stack var grov, men hennes kropp hade justerats till det och hon nu kände sig bara värmen sprider sig i pulser från djupt inom henne till ändarna på hennes fingrar och tår. Som Imhotep kom till ett snabbt stopp hennes muskler knöt och sedan släppas.

Det var en kort tid senare att Imhotep rullade sakta bort av Menofret, vilket gör att några av hans vätska att flöda ut ur henne och på arket. Menofret, halvt medveten, rullade runt så att hon kunde drapera en arm och ett ben över honom.

Leave a Reply

